ЩОДО ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ Областные новости

На своїй сторінці в ФБ  Миколаївська облдержадміністрація повідомила про підсумки наради під керівництвом заступника голови обласної державної адміністрації Валентина Гайдаржи, на якій обговорювались правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів.

Участь в обговоренні взяли представники структурних підрозділів ОДА, Миколаївського обласного управління лісового та мисливського господарства, Південно-Бузького управління водних ресурсів, спеціалісти РДА та міськрад області, фахівці управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області.

У ході засідання було відзначено про набуття чинності у грудні 2017 року Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», згідно п.4 ст. 17 якого Закон України «Про екологічну експертизу» втратив чинність.

У повідомленні відзначається, що Закон встановлює правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля (ОВД), спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про впровадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Відповідно п. 2 ст. 9 Закону висновок з ОВД є обов’язковим для виконання та повинен враховуватися при прийнятті рішення про провадження планованої діяльності та може бути підставою для відмови у видачі рішення про провадження планованої діяльності.

Валентин Гайдаржи акцентував на важливості реалізації Закону щодо оцінки впливу на довкілля, а також вивчення питання термінів проходження усіх необхідних процедур. При цьому, вказавши, що управління екології та природних ресурсів ОДА надаватиме консультації та посильну допомогу у проходженні ОВД.

На нараді акцентовано, що до найбільш поширених видів планованої діяльності та об’єктів І категорії, які можуть мати значний вплив на довкілля та для яких буде здійснюватися ОВД на території Миколаївській області, можна віднести:
– будівництво: автомагістралей та автомобільних доріг першої категорії; магістральних залізничних ліній загального користування; гідротехнічних споруд морських та річкових портів, які можуть приймати судна тоннажністю понад 1350 тонн;
– поводження з відходами: операції у сфері поводження з небезпечними відходами (зберігання, оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення); операції у сфері поводження з побутовими та іншими відходами (оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення) обсягом 100 тонн на добу або більше;
– установки для очищення стічних вод продуктивністю, що перевищує еквівалент чисельності населення в розмірі 150 тисяч осіб тощо.

До найбільш поширених видів планованої діяльності та об’єктів ІІ категорії – можна віднести:
– зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення та особливо цінних земель;
– намив територій на землях водного фонду;
– гідроелектростанції на річках незалежно від потужності;
– вітрові парки, вітрові електростанції, що мають дві і більше турбіни або висота яких становить 50 метрів і більше;
– облаштування індустріальних парків;
– будівництво житлових кварталів (комплексів багатоквартирних житлових будинків) та торговельних чи розважальних комплексів поза межами населених пунктів на площі 1,5 гектара і більше або в межах населених пунктів, якщо не передбачено їх підключення до централізованого водопостачання та/або водовідведення;
– утилізація, видалення, оброблення, знешкодження, захоронення побутових відходів тощо.

Присутніх було також проінформовано про основні етапи проведення процедури ОВД та зазначено, що при дотриманні усіх норм, терміни на збір інформації та підготовку висновку з ОВД становлять 76-86 робочих днів. Додаткового часу потребує процедура підготовки звіту, яка залежить від суб’єкта господарювання. Окремо звернено увагу, що оцінці впливу на довкілля не підлягає планована діяльність, спрямована виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, наслідків антитерористичної операції на території проведення антитерористичної операції на період її проведення.

* * *

Тільки чомусь нічого не сказано про те, до якої категорії відноситься оцінка впливу на довкілля діяльність об’єктів Южно-Українського енергокомплексу: 3 енергоблоки мільйонники Южно-Української АЕС, продувка Ташлицького ставка-охолоджувача енергоблоків атомної стації, Ташлицька ГАЕС, Олександрівська ГЕС з  водосховищем, рівень якого протягом 2018-2020 рр. планують підвищити ще на 4 метри, створення  в басейні Ташлицького водосховища оновленої системи техводозабезпечення АЕС з 5-а бризкальними басейнами, площа яких перевищує 8 футбольних полів.

Нічого не сказано на нараді (як свідчить опублікований звіт) і про те, що навколо ЮУ АЕС  утворено 30-км зону спостереження за рівнем радіаційного впливу АЕС на довкілля й населені пункти, а також  промовчали про ефективність і безпеку збереження радіоактивних відходів та відпрацьованого ядерного палива на майданчику атомної станції.

Чи, можливо, ці питання не в компетенції Миколаївської облдержадміністрації та її структурних підрозділів?

Show Buttons
Hide Buttons