На засіданні Кабміну Власть

Ycenuk18

Вступне слово Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка на засіданні Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року
Доброго дня!
У нас сьогодні на порядку денному декілька питань. Перше питання – це звичайно виконання Закону України “Про люстрацію”. Кабінет Міністрів прийняв положення про порядок проведення перевірки на предмет виконання Закону України “Про очищення влади”, яким чином ми будемо здійснювати перевірки тих осіб, які зараз працюють в органах державної влади, і тих осіб, які будуть прийматись на роботу в органи державної влади.
Закон набув чинності сьогодні. І тому я хотів би оголосити про ті рішення, які Кабінет Міністрів України приймає щодо звільнення вищих посадових осіб, членів Кабінету Міністрів України і тих осіб, які відносяться до І-ІІІ категорії державних службовців, фактично це рівень міністрів. Міністрів у нас звільняє тільки Верховна Рада України, а перші заступники міністрів, голови державних агентств, голови державних служб і інші керівники центральних органів виконавчої влади – ці особи звільняються саме Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до базової норми Закону України “Про очищення влади”, Уряд України загалом звільняє 39 осіб вищих категорій, з яких 19 осіб подали заяви про звільнення за власним бажанням, 20 осіб звільняються на підставі прямої норми Закону України “Про очищення влади”, а саме на підставі люстрації. Один керівник Кіровоградської ОДА, ми вносимо термінове подання Президенту України про його звільнення на тій підставі, що він не відповідає Закону України “Про очищення влади” і повинен бути звільнений саме на підставах люстрації. Окремо 10 членів національних комісій, це, так звані, національні регулятори, на кшталт Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Ми також вносимо термінове подання Президенту України щодо звільнення 10 членів нацкомісій.

Таким чином, Кабінет Міністрів України прийняв рішення про звільнення високопосадовців, які не відповідають вимогам нового закону, які не зможуть працювати в органах державної влади протягом найближчих 10 років. Це керівники ЦОВВ, перші заступники міністрів, заступники міністрів, члени нацкомісій і один голова ОДА, який також повинен бути звільнений на підставі прийнятого Закону України “Про очищення влади”. І очікуємо на те, що Президент України також оперативно прийме відповідні рішення щодо звільнення відповідних посадових осіб.
Хочу підкреслити, що це тільки перший етап. Це ті особи, які безспірно звільняються, у Секретаріаті Кабінету Міністрів ми провели оперативну перевірку, і це ті особи, які на першому етапі звільняються.
Далі Уряд приймає розпорядження, яке схвалюється всіма членами Кабінету Міністрів, “Про затвердження плану проведення перевірок” відповідно до Закону “Про очищення влади”.
Відповідно до 5 статті закону Уряд зобов’язаний затвердити відповідний план, і бачення Уряду наступне. В першу чергу, під перевірки, які розпочинаються з листопада поточного року, потрапляють Прем’єр-міністр, Перший віце-прем’єр, віце-прем’єри, міністри, керівники центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів, Голова Національного банку, Голова Центральної виборчої комісії, члени Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Голова Служби зовнішньої розвідки, Управління державної охорони, Голова Адміністрації Президента, керівник Державного управління справами, керівник Секретаріату Кабінету Міністрів, Урядовий уповноважений з питань антикорупційної політики, члени всіх національних комісій.
Це перший блок, який буде перевірений на предмет відповідності Закону “Про очищення влади”.

Другий блок, який так само буде перевірений відповідними комісіями, нагадаю, що основний орган у проведенні перевірки є Міністерство юстиції, і в кожному міністерстві створюється відповідна комісія, яка виконує контрольну функцію щодо перевірки автобіографії і майнового стану кожного претендента на державну службу та кожного державного службовця, який потрапляє під Закон “Про люстрацію”.
Щодо перевірки майнового стану, то така комісія відправляє декларацію до Державної фіскальної служби, і Державна фіскальна служба протягом 60 днів перевіряє достовірність даних, відображених в податковій декларації, на предмет реальності цих даних і на предмет їх відповідності та коректності.
Другий блок перевірки – це Міністр юстиції та його заступники, керівники Мін’юсту, МВС, Державна фіскальна служба, Служба безпеки України та відповідні підрозділи, Судова адміністрація та відповідні підрозділи, Генеральний прокурор та його заступники і посадові особи Генеральної прокуратури України.
Термін проведення перших двох блоків перевірок: розпочинаються ці перевірки в листопаді 2014 року, закінчуються – січень і лютий 2015 року. Взагалі процедура доволі громіздка і складна, і це робиться вперше в Україні. Але ми будемо вживати всіх заходів для прискореного проведення перевірок як автобіографічних даних, так і даних щодо майнового стану всіх державних службовців, прокурорів, міліціонерів і також справа доходить до суддів.
Тепер третій блок, який стосується суддів. Термін початок перевірки – розпочинається в грудні 2014 року, закінчується в грудні 2015 року. Нагадаю, що в нас близько 9 тис. суддів. Під перевірку по Закону “Про очищення влади” у нас будуть підпадати всі професійні судді, члени Вищої ради юстиції і члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

Далі з березня 2015 року по травень ми будемо здійснювати перевірки перших заступників та заступників міністрів, керівників ЦОВВ, які не входять до складу Кабінету Міністрів, всіх: перших заступників та заступників Голови Національного банку України; перших заступників та заступників Голови Служби безпеки України; Адміністрації Президента, керівників Державного управління справами, заступників у Секретаріаті Кабінету Міністрів. Тобто це вже низка чиновників нижчого рівня. В тому числі і керівники районних, обласних прокуратур, військових прокуратур, органів внутрішніх справ.
Тепер ще один блок, який починається з квітня 2015 року по червень 2016, – це посадові особи територіальних органів Мін’юсту, посадові особи територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, територіальні підрозділи Державної фіскальної служби України, і так само нижчого рівня всі органи, як Служба безпеки, Судова адміністрація і нижчого рівня міжрайонні і районні прокуратури.
З червня 2015 року по грудень 2016 року – це посадові та службові особи, крім виборних посад, органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Це всі інші особи, які не увійшли в попередні списки.
І з вересня 2015 по грудень 2016 року – це військові посадові особи Збройних Сил України та інших, утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової служби та військовослужбовців служби за призовом під час мобілізації.
Я єдине хотів би запитати у Міністра юстиції, тому що я дивлюся, з вересня 2015 р. військові формування, керівництво Міноборони і Генштабу повинно пройти очищення в першій хвилі, а далі це вже стосується військовослужбовців нижчого рангу.

Тому такий план проведення перевірок очищення влади. Ще раз хочу підкреслити, що Уряд прийняв перші рішення про звільнення високопосадовців, які підпадають під дію Закону України “Про очищення влади”. Нам потрібна нова якість державної служби, нові люди, які є фаховими, чесними, авторитетними – нехай заробляють, до речі, авторитет, – і не мають того тягаря корупційного минулого, яке притаманне державній службі, суддівському корпусу, органам міліції і прокуратури.

Так, на першому етапі буде непросто знайти фахових людей. Але залишати так, як все було, неможливо. Все, законсервована ситуація – це шлях в нікуди. Все, що могли зробити ці люди, вони зробили. Тепер на їх місце повинні прийти нові з новими силами, новим бачення, правильними цінностями і повинні реалізовувати зміни і реформи в країні. Треба людям відкривати шлях.
Окремо хотів би зупинитися на декількох економічних питаннях, в першу чергу ідеться про енергетику.
Протягом останніх декількох тижнів світові ціни на нафту активно падають. 24% падіння цін на нафту на світових біржах. Для світу і для України це хороша новина, для Росії це не дуже хороша новина. Але хочу нагадати, що до цін на нафту так само і прив’язані основні ціни на всі енергетичні ресурси, в тому числі й ціна на газ. Тому зараз у світі тенденція загальносвітова щодо зменшення вартості енергетичних ресурсів і основного енергетичного ресурсу – нафти.
Саме тому я сьогодні вранці провів перемовини з основними компаніями, які продають нафту і нафтопродукти в Україні, і очікую на їхнє рішення щодо певного зменшення ціни на нафтопродукти в Україні так, як це відповідає світовій тенденції. Поки що є запевнення, але я повірю тільки тоді, коли побачу інші цінники на АЗС. Також звертаюсь до Антимонопольного комітету України допомогти нашим продавцям нафтопродуктів, імпортерам встановити справедливі і правильні ціни на нафту і нафтопродукти.
Що стосується газу, то сьогодні я отримав останню статистику щодо споживання природного газу. Є певна позитивна тенденція. Загалом, починаючи з початку поточного року, ми як Україна спожили на 16% менше природного газу у порівнянні з аналогічними періодами минулого року. Якщо брати той період часу, коли Уряд почав активно займатись економією природного газу і встановленням лімітів, це фактично з квітня, то тут обсяги економії сягають більше 20%. Звичайно, що цього недостатньо для того, щоб легко пройти зиму. Ті заходи, які зараз вживаються Урядом по економії споживання природного газу і по диверсифікації енергетичного споживання, є дуже важливими для того, щоб пройти опалювальний сезон.

Президент України відбув до Мілану і там буде мати низку закордонних зустрічей. Наша позиція, яка стосується газового питання, залишається незмінною. Україна подала декілька позовів до Стокгольмського арбітражного суду, перший – це базовий позов по відношенню до російської компанії “Газпром”, де ми вимагаємо відшкодування 6 млрд. дол. США і встановлення справедливої ціни, підкреслюю, справедливої ціни. Нам не потрібно знижок, дисконтів, ми платимо зараз нашим європейським партнерам за європейською ринковою ціною, яка набагато дешевша, ніж та ціна, яку нам запропонувала Росія рік тому. Нагадаю, що в нас по контракту ми повинні були б платити Росії 500 дол. Ми зекономили тільки на постачаннях на придбанні газу у наших європейських партнерів близько 0,5 млрд. дол. США. Це якщо рахувати від ціни 385. Тому перший варіант – це суд.

Для того щоб мати проміжне рішення по постачанню природного газу, ми звернулися до суду з проханням прискорити винесення проміжного рішення, яке б забезпечило, з одного боку, встановлення ціни, з іншого боку, – постачання природного газу.
Другий варіант по проміжному рішенню, до моменту остаточного рішення Стокгольмського арбітражного суду – це укладання угоди. В нас є спільна позиція з європейськими партнерами щодо базових принципів укладання тимчасової угоди на постачання природного газу до 31 березня. Саме тимчасової, тому що остаточне рішення буде винесено Стокгольмським арбітражним судом. Ми готові, в тому числі, й до прийняття тимчасового рішення і підписання такої тимчасової угоди на тих умовах, на яких Євросоюз разом з Україною їх висловив.
Також НАК “Нафтогаз України” повідомила про те, що ми подали тертій позов до російської компанії “Газпром” щодо перегляду транзитного контракту. Уряд встановив особливу, спеціальну європейську і засновану на ринкових принципах процедуру встановлення тарифу за транспортування природного газу, і Україна декларує ще раз, що ми – держава, яка гарантує безперебійний транзит природного газу, але для того щоб цей безперебійний транзит природного газу гарантувати нашим європейським партнерами, нам необхідно підписати угоду саме з європейськими компаніями. І ми готові до цього. Те, що Україна прийняла низку рішень через Верховну Раду України, де зараз пройшла реформа енергетичного сектору, і український енергетичний сектор відповідає третьому енергетичному пакету, де ми розділили транспорт, сховища і купівлю-продаж природного газу, ми так само вважаємо, що на підставі цих базових принципів у нас повинна бути побудована схема транзиту.

Ще раз запрошуємо наших європейських партнерів до участі в модернізації та експлуатації української газотранспортної системи. Відповідний закон прийнятий, в Брюсселі пройшла перша Енергетична конференція. Зараз ми отримуємо попередні пропозиції від наших європейських партнерів. Коли ми їх узагальнимо, то Україна і Уряд оголосять публічний конкурс на залучення європейських і американських інвесторів до експлуатації і модернізації української газотранспортної системи.
З хороших новин. В принципі, це я вважаю дійсно гарна економічна новина. Нагадаю, що Уряд ставив два базових завдання в Програмі економічних реформ: енергетика і сільське господарство. По енергетичному сектору я вже вам дав базові коментарі, і ми сподіваємося, що в наступному році завдяки нашим податковим новаціям нам вдасться збільшити в тому числі і видобуток нафти й газу, і зараз ми проводимо консультації з іноземними інвесторами, які їм необхідні податкові новації і податкові стимули для того, щоб збільшити обсяги власного видобутку нафти і газу.
Те, що стосується сільського господарства, то фактично сільське господарство є єдиною галуззю, яка демонструє позитивний ріст. Щойно мене проінформувала Державна служба статистики України, ріст сільського господарства, виробництва українського продовольства виріс на 16% порівняно з аналогічним періодом минулого року. У нас середня врожайність зросла на 14%.
Тому сільське господарство є основним і, на жаль, поки що є єдиним локомотивом підтримки економічної стабільності в Україні. Ми очікуємо, що значний обсяг валюти зайде в Україну в тому числі через продаж продукції сільськогосподарського призначення. При цьому я дав доручення на поточному тижні провести засідання, спеціальну зустріч членів Уряду разом з Аграрним фондом та Державним резервом на предмет забезпечення України зерном і наявності зерна в українських сховищах для того, щоб у нас була стабільна цінова ситуація протягом найближчих півроку.
Цей врожай, який ми зібрали, дозволяє, з одного боку, експортувати і заробити валюту, з іншого боку, забезпечити Україну якісним і стабільним за ціною зерном. І на цьому тижні у нас буде проведена нарада, я хочу просто звірити цифри, побачити реальний баланс, скільки зерна залишиться в Україні і скільки зерна буде експортовано.
Я прошу Міністра аграрної політики та продовольства, щоб ми на цьому тижні завершили підрахунки.
ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

Рекомендуемые материалы

  • Внимание конкурс! Лучшая работа в Вознесенске.
  • Узнайте почему баскетбол спорт №1 в нашем городе.
  • Президент Украины Порошенко сделал заявление.