ПРО ОБ’ЄДНАННЯ МІСТА І СЕЛА Власть

На офіційному сайті міста з’явилась публічна довідка за підписами міського голови та секретаря міської ради щодо питання об’єднання територіальних громад. Як в ній зазначено: «принаймні – Южноукраїнська і Костянтинівки за результатами проведених громадських  ініціатив».

У довідці зазначається, що  «Згідно  із Законом України «Про добровільне об’єднання громад», стосовно Южноукраїнська в 2015 році започаткований процес добровільного об’єднання громад відбувся з порушенням чинної процедури і визнаний недійсним».

Так вирішила нинішня чинна влада міста, незважаючи на те, що її попередниками були проведені численні заходи для визначення точки зору жителів міста стосовно об’єднання з громадами  Костянтинівської  селищної ради (не тільки Костянтинівки),  Іванівської і навіть Семенівської сільських рад, які направляли своїх представників на подвірні збори южноукраїнців, щоб висловити своє ставлення до об’єднання. Результати цих заходів знайшли відображення в офіційних протоколах громадських слухань, в публікаціях  місцевих і обласних засобів масової інформації. На жаль, вибори в місцеві органи влади не дозволили завершити процес визначення до кінця і минулий склад ради не прийняв відповідного рішення.

Тепер  міська рада посилається на дослідження місцевої ініціативи 2015-2016 рр. Її результат – «1074 мешканці міста висловились не об’єднувати громади», а вивчати це питання будуть у грудні 2016 – лютому 2017 року.

Взагалі то, навіть елементарні дослідження аудиторії з різних питань мають на меті визначити ставлення людей в простих зрозумілих поняттях «ЗА» чи «ПРОТИ». Однак автори публічної довідки вносять в свідомість южноукраїнців тільки поняття «ПРОТИ». Важко зрозуміти: де, коли, ким проводились ці дослідження. Якщо  ці дані взяті з минулих громадських слухань  в мікрорайонах міста, то там чітко визначалось, в першу чергу,- «ЗА», а потім  – «ПРОТИ».  А якщо ці цифри «намальовані» громадськими збирачами підписів на вулицях міста в робочий час ( чи в кабінетах), то назвіть організаторів цього дійства. Всім буде цікаво.

А ось кому вигідно відтермінувати громадську думку стосовно об’єднання громад,  зрозуміло: керівному складу міської ради і, так званому, депутатському корпусу, поскільки об’єднання  передбачає нові вибори міської ради нової утвореної територіальної громади.

Якщо процес об’єднання Южноукраїнська і Костянтинівської селищної ради оцінювати з історичної точки зору, то це мало відбутись ще за часів, коли селище під назвою Костянтинівка-2  отримало  статус міста обласного підпорядкування.

Згадайте, панове, перші роки будівництва АЕС і міста будівельників та енергетиків. В 70 – 90 роках минулого століття  переважна більшість енергобудівельників та експлуатаційників мешкали в Костянтинівці, на перших порах місцеві підприємства потіснились, щоб атомники мали можливість створити власну промислову базу, розмістити свої контори.  Питання будівництва міста вирішувала Костянтинівська селищна рада, до складу якої обирались кращі представники будівельних і експлуатуючих організацій. Всі працювали злагоджено, дружно, результативно.

Неодноразово селищна рада порушувала питання про об’єднання села і міста, цю ідею підтримували керівники АЕС і управління будівництва. На заваді об’єднання виступали партійні органи з однією мотивацією: «Не можна цього робити, поскільки стане загроза виконанню планів хлібозаготівель». В той час місцевий колгосп ім. Жовтневої революції був серед успішних господарств району і його внесок в план хлібоздачі був досить вагомим, тому район заперечував його входженню в міську структуру.

Зараз місто тісно переплелось з територією селищної ради.  Люди розповідають, що «кордон» між містом і селом проходить у них по городах, вулицях, в окремих випадках перетинає сільське подвір’я. Саме місто своїми будовами, гаражами, соціальною сферою наступає на сільську територію, а багато місцян полюбляють жити в селі, утримувати домашнє господарство, і, одночасно, користуватись міськими привілеями.

Як тут бути, як  у цьому спільному «котлі» визначитись: де місто, де село?  Суворий адміністративний поділ не може проходити між людськими долями. Тому чимало жителів міста і мешканців селищної ради говорять про об’єднання, про спільну діяльність на покращення життя  громад міста і селища. Ці сподівання реальні, адже нові територіальні об’єднання отримують вагому підтримку держави і, зокрема, – 70% бюджетних надходжень залишається в розпорядженні громади.

Чому ж посадовці  цього не хочуть?

Анатолій НЕНЬКО.

Show Buttons
Hide Buttons