ПАМ’ЯТКА, ЩОБ ПАМ’ЯТАЛИ

Отримав черговий «презент» від  місцевої влади Южноукраїнська – ПАМ’ЯТКУ за жовтень 2016 року під красномовною шапкою «Реформа, це шлях поступового підвищення якості стандартів життя нашого міста, а – поінформованість – одна з основ нашого вибору життєвих орієнтирів». Вважаю за необхідне відреагувати на представлену в ній інформацію.

Мабуть, і так вважають більшість южноукраїнців, з ким вдалось поспілкуватись, в цій  пам’ятці ключові слова мали б бути про здійснення реформ місцевого самоврядування в окремо взятому місті Южноукраїнську. А що ми бачимо?

Міський голова визначив винних у тому, що реформи в місті йдуть не так, як хотілося б. Це «популісти і їх помічники – бузотери». І ось аргумент: «експерти вказують, що популізм спроможний зруйнувати навіть міцну державу, не  то що окреме місто». А тут ще й ЗМІ  винні в тому, що «замість реальних прикладів виводу економіки з кризи, часто смакують різний бруд». І ось висновок: «це вже замовлення певних осіб аби спотворити наше сприйняття дійсності».

Маю заперечити: саме ЗМІ намагаються об’єктивно відображати всі сфери життя, як країни, так і нашого міста Южноукраїнська і показують життя саме таким, яким воно є. Біда в іншому: відсутність реформ чи інформації про їх семимільні кроки для користі всіх жителів міста.

Та все ж про популістів. Міський голова яскраво змалював їх сутність і навіть дав орієнтир, як їх визначити: «Місцеві популісти, як правило, це особи з бувшого  керівництва  міста. Вони прямо або через їх посередників йдуть на все, аби повернути собі втрачену владу. Вони породили розруху, не боролись з причинами боргів і з всім арсеналом махрового популізму хочуть в черговий раз зламати такі потрібні нашому місту реформи».

Невже місцеві популісти не мають прізвищ, імен, по-батькові, чи займаних посад? Южноукраїнські виборці мають знати  всіх, хто стоїть на заваді реформування міста на основі державних програм. Так що, будь ласка, прізвища, посади – в черговий випуск пам’ятки.

Хоч є й інша точка зору: нинішній склад міської ради, сформований під міського голову, спроможний прийняти любе рішення в інтересах громади. І причому тут «попередники»? Оцінку їх діяльності зробили южноукраїнці і на виборах забезпечили «прольот фанери над Парижем». Так що, шановні обранці, засукуйте рукава – і до праці, досить красивих промов, обіцянок і, того ж таки,  популізму, покажіть свою здатність оперативно вирішувати міські проблеми і про ваші заслуги розкажуть місцеві ЗМІ.

Автори та редакція пам’ятки звертають увагу мешканців міста на рецепти «ліків від неправди». І, перш за все,  називають встановлення будинкових приладів обліку споживання води і теплової енергії. Без цього чиновники від  комунального господарства і очільники влади у місті «не знають, де і скільки втрачаємо  важливих ресурсів». В якості аргументів великих втрат наводяться мільйонні показники у гривнях по водовідведенню, по теплій воді і опаленню.

Звичайно, ресурси потрібно використовувати оптимально, раціонально і ефективно, що важливо для встановлення обґрунтованих тарифів. Про це в інформаційній пам’ятці чомусь не згадується, хоча актуально і важливо споживачам знати, як і на що використовуються їх комунальні платежі.

Хотілося б знати, на скільки схудне адмінперсонал комунальних установ задля  зниження тарифів, на які поступки піде ЮУ АЕС, як основний постачальник енергоресурсів у місто. В той же час важко погодитись з автором рецептів з тим, що «Тепло від АЕС є залишкове і воно не може бути дорогим!»  Наскільки відомо, то, щоб забезпечити тепло в місто, АЕС доводиться відбирати частину потужності енергоблоків, адже тепло в місто йде не з Ташлика, а від спеціальних установок забезпечення гарячого водопостачання Южноукраїнська. І тут треба домовлятись. Хоча відомо, що тепло, яке надходить в місто від АЕС, майже вдвічі дорожчає в комунальних мережах.

Звичайно, «рецепт» про прилади обліку заслуговує на увагу. Однак все ж треба пояснити споживачам комунальних послуг, як встановлення приладів обліку позначиться на їх платіжках, невже дороге обладнання це – презент южноукраїнцям від міської влади і звідки, як кажуть, «бабло»,  може, воно з наших «необґрунтованих» платежів?

Підтримую думку багатьох жителів, які говорять про індивідуальний підхід до кожного будинку з поясненням проведення переобладнання інженерних комунікацій. Це з тим, щоб міський бюджет витрачався за призначенням і не виконувались, заради доброго дяді, сторонні роботи.

Добре було б, якби в Южноукраїнську на повну силу запрацювали місцеві органи самоврядування в будинках. Мова не про ОСББ, а про елементарні будинкові комітети, які б на громадських засадах опікувались благополуччям своєї домівки.

Ще один кардинальний «рецепт» від міської влади – доочищення питної води. Якщо вода питна і відповідає відповідним вимогам, для чого їй додаткове очищення, адже  в системі водопостачання міста вона вже пройшла необхідну  підготовку, щоб отримати офіційну назву «вода питна»? Зрозуміло, для чиновників це риторичне питання, вони  легко докажуть, що й труби застаріли і мережі вже не такі, і в підвалах будинків – безлад, бруд, і ще багато чого.  Виявляється лабораторні аналізи СЕС  підтверджують, ефективність доочищення води бактерицидними променями навіть «в кінцевих точках підключення квартир. Результативність знезараження має свій позитив в рази». Звідки така впевненність у СЕС, якщо про цей проект в місті говорять поки що, як перспективний і такий що масового поширення ще не отримав. Хотілось би побачити  атестованого  спеціаліста, який проводив ці дослідження.

Не обійшли автори пам’ятки і вже традиційну програму «Зелена карта відходів». Щоб переконатись в актуальності цієї програми, досить відкрити пошукові ресурси в мережі Інтернет. Пошуки привели до сайту http://dfrr.minregion.gov.ua/Project-annotation?PROJT=649, який презентує проект «Зелена карта безтарифних відходів «GRIN Map». Партнерами цього проекту є: ГО Техніко-технологічна лабораторія «Сектор ГРІН», ПКЧП «ХІТ» – м. Южноукраїнськ за підтримки ТОВ «Каскад-Квант» – м. Київ.  Інших посилань на впровадження розробки, крім  місцевих сайтів, знайти не вдалось. Виходить, в Южноукраїнську відбувається друга спроба  пілотного впровадження дослідних розробок, а ми сподівались, що «зелена карта» вже охопила міста, райони, області. До речі, є й суттєві неточності. Зокрема, в розділі «Соціально-економічна спрямованість проекту» відзначається, що при застосуванні цього проекту гарантується 50% знижки тарифу вивезення побутових відходів, зразковий санітарний стан всіх місць знаходження обладнання для збирання цих відходів та оздоровлене довкілля, куди суміш відходів взагалі не потрапляє.  В той же час наша пам’ятка вказує, що «тариф знизився в зоні дії нової технології до 70%».  Чудово! Чому ж така важлива інформація замовчується?

Ще про наболіле, про все те ж замовчування. Технологія «зеленої карти» передбачає сортування сміття і отримання чималої кількості вторинної сировини. Цікаво, як буде реалізовуватись цей коштовний ресурс і в чиїх інтересах.

Зовсім не  зрозумів інформацію секретаря міської ради про роль політичних партій в країні і в окремо взятому місті Южноукраїнську А хотілося б дізнатись про «кухню» міськради, про активність комісій, депутатів, про вже зроблене і про плани на майбутнє. Без цього важко досягти підтримки громадян.

І на завершення. Пам’ятка (вже не перша) надрукована у Київській друкарні ФОП Лінник А.С. на коштовному папері, який за ціною недоступний багатьом вітчизняним журналам. Наклад 15000 примірників. Розповсюджується двірниками, а точніше,  розкидається на поштових скриньках, частина  – на підлозі.  Текст публікацій важко сприймається читачами, здається, іноді й самі автори не  розуміють, про що пишуть. Запитання: «Чи доцільно витрачати бюджетні кошти на такі дорогі недолугі проекти, чи не краще за ці кошти щось корисне зробити для міста?»

Громада чекає від влади конкретних справ, а не популізму.

А. Ніколаєв, /Новый Город

Show Buttons
Hide Buttons