Южноукраїнськ потребує стабільності у владі

5 вересня 2015 року стартували передвиборчі перегони 86 партій у виборах до місцевих органів влади, а в нашому місті вони почалися  вже давно – до офіційного початку. Южноукраїнці, які мають доступ до Інтернету, інформовані про це. Просто перепалка на місцевих сайтах напередодні виборів переростає майже в словесну «війну».

Депутати від Партії регіонів оперативно перефарбувались в Опозиційний блок і депутатську групу «Рідне місто», а місцевий осередок Батьківщини в міськраді, де в більшості порядні люди (за винятком декількох перебіжчиків і тих, хто заплямував свою честь), в оперативному порядку був розгромлений обласним керівництвом цієї партії. А де ж вище керівництво цієї партії? Це ж стосується і Блока Петра Порошенка – де до імені Президента прилаштовуються всі, хто «перефарбувався» і розраховують на місця в міськраді. А те, що по вулиці Миру стоїть вже місяць обідраний біг-борд з  привітанням Президента – це неповага не тільки до глави держави, але й до всіх, хто підтримує його політичну партію.

Весь період останніх скликань міськради – це скандали, судові справи. В судовому порядку розглядались питання про звільнення Л. Уманець, Д. Мірошника, широкого розголосу отримали судові справи  А. Стуліна та Є. Квасневського. Пам’ятають южноукраїнці й про дострокове звільнення з посад В. Кичака, В. Пароконного. Запам’яталася ще й  операція з елементами штурму будівлі міськради, «замінування» ПК «Енергетик» і будинку міськради та збір мешканців міста у великій залі палацу, де в президії було вище керівництво області й силових структур, що нагадувало «ГКЧП» в Москві в серпні 1991 року. Не забули жителі міста й скандал, пов’язаний з вирішенням земельних питань нашими обранцями й оренди майна міста на користь посадових осіб міськвиконкому та осіб, з ними пов’язаних, а також на користь окремих депутатів.

І ось нове дежавю: після усунення з посади секретаря міськради  Л. Уманець та ж участь чекає нині діючого секретаря – на позачергову сесію (9.09.2015 р.) виноситься  питання про звільнення секретаря міськради Д.Мірошника. Але ж він ваш, шановні депутати, висуванець – ви йому визначили роль перехідної тимчасової фігури. Виходить, що зараз для тих, хто  вимагає відставки, він  виявився  важкокерованим посадовцем і заважає здійсненню їх планів. Весь час своєї діяльності на посаді секретаря та виконуючого обов’язки міського голови Д. Мірошник, як зміг,  виконував обов’язки керівника міської влади. Останнім часом спромігся зупинити суперечки в місті, але ж це не влаштовує тих, хто називає себе «Рідне місто» й «Опозиційний  блок». Тому вже на початку виборчої кампанії вирішили «прибрати» Мірошника і вже на місцевому сайті розмістили проект рішення сесії (яке сприймається читачами як вирішене питання), де обов’язки (тимчасово) міського голови покладаються на Л. Грабовенко, чим знову свідомо порушуються всі норми законодавства.

А для чого? Це зрозуміло більшості мешканців міста.  І вже з першого дня оголошення наступних місцевих виборів (5.09.2015 р.) по вул. Миру, в напрямку «п’ятачка» розміщена перша реклама: нове обличчя Батьківщини у вишиванці й Опозиційного блоку, який є продовженням справи Партії регіонів, котра своїми діями і привела Україну до подій 2013 року, коли вище керівництво держави і цієї партії своїми діями, під впливом сусідньої держави, різко змінили курс, відмовившись від євроінтеграції, ввели в оману народ України, чим спровокували Майдан, який переріс в народне повстання проти діючого режиму.

На той час наша армія була ослаблена, а як же інакше, коли вище керівництво армії і спецслужб України були громадянами РФ. До речі, в передвиборній програмі Партії регіонів у 2012 році армії відводилась певна роль – дослівно: «Україна повинна мати силові структури Європейського зразка. Ми забезпечимо: ефективну армію, скасування обов’язкового призиву з 1 січня 2014 року». Ці фактори були враховані політичним і військовим керівництвом сусідньої держави, що дало можливість анексувати Крим і спровокувати військові дії на Донбасі, а потім і безпосередньо своєю військовою машиною вже більше року знищувати Донбас. Та не все пішло по плану – не дозволив народ України. А тепер Опозиційний блок у своїй рекламі обіцяє: «Вернемо мир на нашу землю». Хіба це не елементарний цинізм! Мешканці міста не забули дії місцевого осередку ПР в період революції гідності в м. Києві. Шановні, ви вже маєте кошти на досить недешеву рекламу (це стосується нового осередку Батьківщини і ОБ), а що ви конкретно зробили для допомоги воїнам АТО?

Депутати Южноукраїнської міськради не спромоглися (а, можливо, й не думали)  вирішувати проблеми життєдіяльності міста, комфортного проживання й благополуччя його мешканців. За останні десять років місто довели до такого стану, що не тільки мешканці, а й гості бачать початок його занепаду. Можливо, досить?! Місто вже зморено сварками й «розбірками» у владних структурах міськради і виконкому.  Мешканці розуміють:  його доля не повинна залежати від незлагодженої діяльності 36 депутатів міськради. Досить! Ви не Верховна Рада, ви сьогодні повинні виконувати вказівки партії, яка має назву «Місто Южноукраїнськ і його мешканці» і ніякої більше «ідеології». Діючий депутатський корпус практично відійшов від вирішення питання тарифної політики на послуги комунальних підприємств, і, як результат – тарифи підвищуються необґрунтовано, без їх обговорення з громадськістю, не відповідають якості і обсягам послуг. І як приклад: місто споживає (за лічильником) – 1,8 млн. кубометрів води, а поставляється приблизно 3 млн. А де різниця 1,2 – 1,5 млн. кубометрів? А виявляється, мешканці міста ще в 2011 році оплачували цю різницю. В тариф на обслуговування внутрішньо – будинкових мереж входить позиція  «використання води на технологічні потреби». Що це за фантастичні норми? І ці 1,5 млн. кубометрів води мешканці міста вже оплачували, не користуючись цією часткою. Так що причини збитковості треба було шукати в системі управління комунального підприємства. Саме цим повинна була перейматися міськрада й виконком, а не розбірками в системі влади.  Здається, що наша міськрада піднімає питання тарифної політики, коли йде підготовка чергової, дострокової зміни влади. Місто чекає молодих, нових облич у виконавчій і законодавчій владі і має на це право.

Наше місто з високим інтелектуальним потенціалом, місто атомної електростанції, і ми не маємо права допустити його до рівня заштатного містечка. Місто і АЕС – єдине ціле.  І ті об’єкти, що належать АЕС (ПК «Енергетик», СК «Олімп», ІКЦ «Імпульс»), а ще й територія СМСЧ знаходяться в доброму стані, чого не можна сказати про місто в цілому. Об‘єкти, які обслуговують комунальні підприємства, занедбані. Це й літній кінотеатр, і паркова зона, де вже пожежею знищено кущі й дерева, на міській території  зростає амброзія (наприклад, біля адмінбудівлі управління соцзахисту населення).

Обирати нових депутатів будемо за списками і треба орієнтуватися не на тих, хто вже був у владі – виконавчій і законодавчій, вже «перефарбувався» і поливає «брудом» своїх реальних супротивників і багато обіцяє… Ніхто Вам не змінить суттєво тарифи, але їх треба перевірити і привести в оптимальний стан. Треба жити  по можливостях міського бюджету, а не розбазарювати його. Южноукраїнську потрібен  господар у повному розумінні цього слова, який візьме на себе повну відповідальність за все, що відбувається в місті і консолідує законодавчу й виконавчу гілки влади, а не буде на чиємусь боці, котрий зберігає його владу.

Висловлюю не тільки своє бачення, а й багатьох мешканців міста, ветеранів провідних організацій, що в свій час побудували місто й енергокомплекс. Тільки активністю мешканців місто дозволить вибрати представників до міської влади, які інтереси міста поставлять вище своїх особистих.

Місто потребує продовження експлуатації енергоблоків АЕС і добудови Ташлицької ГАЕС, планів НАЕК «Енергоатом» на подальший розвиток ЮУ АЕС. Місту треба мати перспективний план розвитку (окрім генплану), який включатиме всі питання життєдіяльності, в тому числі:

  • збереження житлового фонду й об’єктів загального призначення;
  • вдосконалення освітньої сфери – збереження діючих загальноосвітніх шкіл, дитячих дошкільних закладів і забезпечення їх розвитку, враховуючи демографічну ситуацію в місті;
  • збереження системи охорони здоров’я в місті, конкретно – її закладів, переоснащення сучасною медтехнікою для діагностики захворювань і лікування;
  • відродження будівельного комплексу (який був на другому місці після АЕС) на основі баз, що збереглися, і діючих будівельно-монтажних організацій. Необхідно, щоб всі будівельно-монтажні роботи в місті виконувались тільки силами южноукраїнських організацій (діючих, а не фіктивних), щоб не сталось, як при реконструкції гуртожитку №6. Діючий будівельний комплекс вирішить і зайнятість населення, і майбутнє міста;
  • створити умови для закріплення молодих кадрів у місті, можливо, філії вузів – це свої кадри, і в той же час можливість не турбуватись про житло для студентів та зменшення витрат сімейного бюджету на навчання дітей.  Потрібно запобігти відтоку молодих людей з міста, щоб воно не стало  таким, де в більшості мешканцями залишаться пенсіонери;
  • звернути увагу на дозвілля молодих людей. На жаль, серед культурних закладів у нас переважають «пивнушки і забігайлівки», що зовсім не личить нашому перспективному місту;
  • важливо звернути увагу посадовців і на взаємозв’язки між службами міста – УЖКГ та Б міськвиконкому – КП «ЖЕУ», КП «СКГ» і КП «ТВКГ». Це єдиний комплекс, який надає послуги й забезпечує життєдіяльність міста.

 

Кандидати на посаду міського голови мають пройти всебічний відбір і мати конкретні й реальні програми  своєї діяльності. Аналіз програм кандидатів на попередніх виборах показав, що окремі з них не витримують ніякої критики, були просто примітивними і складались з набору фраз і популістських обіцянок. Важливо не допустити цього. Наш кандидат і майбутній Южноукраїнський міський голова має бути компетентним у всіх питаннях життєдіяльності міста, бути доступним для всіх жителів міста і відповідати перед громадою за всі свої рішення.

В міськраду приходить новий голова, але, в основному, рядові виконавці залишаються, вони повинні виконувати свої обов’язки при любій владі в рамках своїх повноважень. Заступники міського голови не повинні бути «столоначальниками», не повинні бути тінню міського голови, а бути відкритими, публічними, як, наприклад, це відбувається в містах Вознесенську і Первомайську. Тому тільки в злагоді у всіх гілках влади наш успіх.

Складна ситуація в державі. Ми невід’ємна її частина – все, що відбувається в цілому в Україні, має своє відображення і в нашому місті. Сьогодні діючий депутатський корпус зайнятий боротьбою за місце в наступному складі міськради, але й мешканці міста енергетиків, будівельників, підприємців, освітян, медиків і т.д. вже розуміють, що місто має право на достойну їхнього вибору, стабільну владу, яка б вирішувала проблемні питання, забезпечила б його розвиток. Важливо, щоб ця влада  ні в якому разі не виражала позицію якоїсь партії для протистояння в місті, а виконувала б положення Конституції України, її законів і законодавчих актів, які регулюють її діяльність і тільки на благо м. Южноукраїнська і його мешканців. А в цілому – на благо держави України.

Ви можете щодня публічно називати місто любимим, але його треба дійсно любити.

 Василь Сандул, житель м. Южноукраїнська.

Show Buttons
Hide Buttons