ЖКГ Стати ближче до споживача

20 лютого поточного року («Новый город», №7), було опубліковано звернення керівників місцевих організацій політичних партій міста до керівників міської ради з приводу незадовільної роботи комунальних підприємств, надмірно високих цін на житлово-комунальні послуги та внесено для розгляду ряд пропозицій, які можуть зберегти існуючі тарифи й покращити роботу комунального господарства.

Зокрема, місцеві політики звертали увагу на те, що кількість абонентів ЖЕК, “СОМ”, КП “Водопостачання м. Вознесенська” різна, що наводить на роздуми про вибірковий підхід до окремих споживачів. У зверненні йшла мова про вирогідні порушення при укладанні договорів зі споживачами послуг (копія договорів споживачам не надається), без їх згоди використовується конфіденційна інформація. Також висувались підозри в неефективному використанні коштів на роздутий штат апарату управління.

З метою оптимізації та підвищення ефективності управлінського апарату комунальних підприємств, здешевлення його утримання та підвищення якості послуг, які надаються споживачам, керівники парторганізацій запропонували: КП”Центр”, “СОМ”, “Водопостачання м. Вознесенська” об’єднати в одне комунальне підприємство – Вознесенське житлово-комунальне господарство, що дозволить зменшити кількість директорів, заступників, бухгалтерів, а за рахунок економії коштів збільшити кількість робітників, які безпосередньо надають комунальні послуги. Пропозиції також стосувались проведення інвентиризації майна та техніки комунальних підприємств, навести порядок в абонентській службі та дотриманні вимог законодавства при укладанні договорів зі споживачами. Депутатам міської ради було запропоновано ввести мораторій на підвищення тарифів на воду, вивезення побутових відходів, каналізаційні стоки, квартирну плату.

На це звернення тільки у вересні поточного року була отримана відповідь виконкому міської ради, з фрагментами якої редакція «НГ» і знайомить своїх читачів.

Виконавчий комітет Вознесенської міської ради розглянув звернення керівників місцевих організацій політичних партій м. Вознесенська стосовно роботи комунальних підприємств та надмірно високих цін на житлово-комунальні послуги.

На Ваш розгляд надсилаються відповіді на підняті питання керівників комунальних підприємств, які надають житлово-комунальні послуги у м. Вознесенську.

Дякуємо за Вашу активну громадянську позицію та сподіваємось і в подальшому на плідну співпрацю в питаннях покращення надання житлово-комунальних полуг в м. Вознесенську.

Міський голова      В. Д. Луков.

Директор КП «Водопостачання м. Вознесенська» Г. О. Наній у своїй відповіді, зокрема, зазначив:

«Підприємство приймає плату за послуги від населення, відповідно  до рішення виконкому міської ради від 27.04.2012 року №№ 99 та 100. Для населення встановлено наступні тарифи: на послуги водопостачання холодної води – 5,57 грн. за 1 куб.м., на послуги транспортування стоків до магістрального колектору міста – 2,70 грн. за 1 куб.м. Тарифи на послуги розроблялись згідно з постановою Кабінету міністрів України №869 від 1 червня 2011 р., якою забезпечено єдиний підхід до формування тарифів ЖКП та прописана чітка методика формування складових тарифів.

Чисельність працівників, врахована в тарифі, співпадає з фактичною чисельністю працюючих та розрахована з урахуванням обсягів виробничої діяльності, норм обслуговування та нормативів чисельності. Розмір мінімальної тарифної ставки, встановленої на підприємстві, відповідає визначеної законодавством мінімальної заробітної плати з дотриманням коефіцієнту 1,2 для робітника 1 розряду.

Проте для керівників, фахівців та спеціалістів не має можливості підвищувати заробітну плату, згідно з ростом мінімальної заробітної плати, та рівень окладів вишезазначених працівників нараховується згідно з раніше розрахованими окладами, які ввійшли до тарифу.

Чисельність апарату управління підприємства знаходиться в межах нормативної та складає 10 осіб, служба збуту – 8, дільничний персонал – 8, всього на підприємстві рахується 124 працівника.

Як бачимо, 80% працівників – робітники як кваліфіковані, так і не кваліфіковані, які безпосередньо зайняті на дільницях добування та транспортування води та стоків, в аварійно-відбудовних бригадах, ремонтних та інших дільницях».

Директор КП «Єдність» О.Г.

Пілюга у своїй відповіді на звернення ще першому заступнику міського голови В. Д. Лукову повідомила, що «ми не можемо погодитись  з такими пропозиціями керівників політичних партій. На це є кілька серйозних причин». Згідно з Законом України «Про житлово-комунальні послуги», органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на ЖКП в розмірі, не нижче економічно обгрунтованих витрат на їх виробництво. У разі встановлення тарифів на рівні, що унеможливлюють отримання прибутку, орган, який їх затвердив, зобов’язаний відшкодовувати з бюджету різницю між встановленими тарифами та економічно обгрунтованими витратами на виробництво послуг.

У зв’язку з тим, що наразі встановлені тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій фактично відшкодовують 87-92% витрат підприємства, то введення мораторію на підвищення тарифів може призвести до необхідності відшкодування з місцевого бюджету різниці між встановленим розміром цін/тарифів та економічно обгрунтованими витратами на виробництво цих послуг.

Взагалі з листа незрозуміло, яким чином об’єднання комунальних підприємств в одне підприємство може оптимізувати та підвищити ефективність управлінського апарату. Окрім того реорганізація може призвести до вивільнення працівників, а відповідно, до збільшення безробітних.

Вважаємо за необхідне довести до відома керівників місцевих осередків політичних партій, що штатний розпис комунальних підприємств розроблено відповідно до Регіональної галузевої угоди між управлінням ЖКГ Миколаївської ОДА та обласною організацією профспілки працівників ЖКГ, зареєстрований Головним управлінням праці та соціального захисту населення Миколаївської облдержадміністрації.

Разом з тим запевняємо, що в своїй діяльності наше підприємство дотримується вимог Конституції України та норм чинного законодавства України та, у випадку заявлення вимог, які грунтуються на нормах чинного законодавства, вони будуть виконані у передбачені порядок та строки».

Директор КП «СОМ» О. В. Ольхов повідомив, що підприємство надає послуги по збору, вивозу та утилізації ТПВ населенню міста на 248 вулицях та провулках, що складає 97% від загальної кількості, а саме: 53 вулиці – контейнерний збір та 195 вулиць – повідерний збір. Згідно з даними статистики, в місті зареєстровано 36600 осіб. Нашим підприємством встановлено факт проживання на обслуговуючих вулицях та провулках  31535 людей, на яких заведено 17151 особових рахунків, станом на 01.03 2013 р. укладено 16252 договори, що складає 95% від загальної кількості особових рахунків. На даний час не обслуговуються вулиці Халтуріна, Кузнецова. Бородіно, Володарського, Тельмана, 9 січня і Блюхера через відсудність під’їздних шляхів. Підприємство разом з міськрадою роблять все для того, щоб забезпечити ці вулиці твердим покриттям і охопити послугою по збору, вивозу та утилізації ТПВ 100% населення міста. Мешканці цих вулиць не здійснюють оплати за вивіз сміття, але створюють несанкціоновані звалища, які доводиться прибирати працівникам «СОМу», тим самим отримуючи збитки.

Підприємство, як ніхто інший, зацікавлене в укладанні договорів та здійсненні оплати 100% населення міста, тому що затверджений тариф не покриває  затрати  по ПММ.

Дійсно, існує різниця між зареєстрованими мешканцями та фактично проживаючими через навчання в інших містах, службою в Збройних силах, заробітками в інших краях, перебування в місцях позбавлення волі.

При укладанні договорів обов’язково другий примірник надається споживачеві та роз’яснюються йому умови  укладання договору. Фізична чи юридична особа стає споживачем  послуг за умови, якщо вона фактично користується (чи має намір користуватись) цими послугами. Обов’язок оплачувати ці послуги виникає у споживача з початку користування цими послугами. Так з моменту отримання житлової площі наймач (власник) зобов’язаний укласти договір на надання послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору. Тобто, твердження про  ненадавання копії договорів є безпідставним, так як не копія, а оригінал (другий примірник) надається споживачу і укладання  договору є обов’язком самого мешканця, а не підприємства.

Середня чисельність працівників по підприємству складає 73 особи, з яких 18 осіб – адміністративний персонал (24%) і 55 – робітники (76%). Згідно з галузевою угодою, на підприємстві відсутні ще 4 вакансії адмінперсоналу, а  для економії заробітного фонду деякі посади переведені на 50% з навантаженням інших посадовців додатковими обов’язками.

На баланс підприємства в 2002 році прийнятий бульдозер Т-130, 1986 року випуску. Жодного разу даний бульдозер не передавався в оренду і не покидав територію міського полігону ТПВ. В 2011 році за кошти міського бюджету був придбаний новий сміттєвоз МАЗ 5337 вартістю 459 000 грн, який у справному стані та  без заміни шин і на сьогодні надає послуги по вивезенню ТПВ. По зоні ризику Миколаївською облрадою в 2012 році були виділені кошти на вдосконалення надання послуг по вивозу ТПВ в 40 км зоні навколо міста Вознесенська та придбано ще один сміттєвоз МАЗ. Після закінчення роботи по встановленню контейнерів на відповідній території, автомобіль буде випущено на лінію для збирання та вивозу ТПВ.

У зверненні керівників політичних партій вказана купівля нового бульдозеру, що не підтверджено фактами. Купівля сміттєвоза за 150 000 грн. та заміна йому шин на 100000 грн. – взагалі твердження особи, яка не орієнтується в цінах ринку техніки, адже на сьогодні мінімальна ціна сміттєвоза – 500 000 грн, а одної шини – 3000 грн.

За 2011 рік КП «СОМ» отримало 127 тис. грн.збитків. Головні причини: зростання цін на паливно-мастильні матеріали- на 29%, запасні частини – на 35%. Для недопущення банкрутства був проведений розрахунок тарифу, який узгоджений інспекцією з контролю за цінами в Миколаївській області.

На цих підставах встановлений тариф на збір, вивіз  та утилізацію твердих побутових відходів для населення Вознесенська – 42,97 грн. за 1 кубометр, а для суб’єктів господарювання – 57,29 грн. за кубометр ТПВ.

При утворенні нового тарифу ціни  на ПММ та заробітну плату бралися за період 2011 року, хоч на сьогоднішний день вони зросли вже на 4%. Тому зменшення тарифу призведе до збитковості підприємства та порушення графіків вивозу ТПВ і створення несанкціонованих звалищ. Ми – з розумінням ставимось до дефіциту бюджету, тому шукаємо інші види доходів, щоб міжтарифна різниця не лягла на плечі мешканців міста і будемо робити все, щоб тарифи не збільшувались.

/Новый город

(Друкується зі скороченнями)

Добавить комментарий

Show Buttons
Hide Buttons